miercuri, 4 ianuarie 2012

FERICIREA

Fericirea este o realizare adusă de noi înşine, din forurile noastre interioare. Oamenii reuşesc să devină fericiţi atunci când se plac pe ei înşişi.
Erich Fromm
***

Se spune că dacă o persoană dintre noi ar trata o altă fiinţă umană aşa cum se tratează pe ea însăşi, atunci ar fi condanabilă pentru delicte criminale. Nu m-am tratat pe mine însumi ca pe un prieten, ca pe cineva pe care-l iubesc; mi-am hrănit constant nefericirea.

Un fondator al AA a fost întrebat, înainte de a muri, care ar fi ideea de bază pe care ar vrea s-o transmită posterităţii. Acesta a spus:  "Împacă-te cu tine însuţi, cu Dumnezeu, apoi cu aproapele." De aceea e nevoie să încep să mă împrietenesc cu mine însumi. E nevoie să mă tratez cu dragoste şi demnitate şi voi obţine fericirea. A fi fericit, bucuros şi liber sunt rezultatele lucrului în Program.

Azi îmi voi aminti...
Îmi doresc să fiu fericit?
Mă voi împrieteni cu mine însumi?
Dacă nu azi, atunci când

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Contact 12 Pasi