joi, 1 decembrie 2011

~ LIMITE ~



:~*~:. .:~*~:. .:~*~:. .:~*~:. .:~*~:. .:~*~:

Oamenii sunt singuri deoarece construiesc ziduri în loc de poduri.
Joseph Fort Newton

:~*~:. .:~*~:. .:~*~:. .:~*~:. .:~*~:. .:~*~:


Îmi amintesc de când eram copil că eram singuratic şi nu-mi făceam prieteni. Pentru a mă păzi de durerea respingerii, ori poate pentru că nu aveam încredere în mine, dădeam impresia că nu am nevoie de oameni. Probabil că eram văzut ca un snob. Gândeam că oamenii nu mă plac pentru că eram timid şi introvertit, dar îmi clădisem un zid protector în jurul meu, dincolo de care nu invitam pe nimeni. Nu e greu de înţeles câte nopţi am petrecut astfel, îngropat într-o carte sau în mâncare sau în alte feluri de a-mi petrece singurătatea.



Adult fiind, am devenit o "persoană drăguţă" care făcea plăcere la toată lumea, crezând că în felul acesta oamenii mă vor plăcea mai mult. Acest fel de-a fi s-a manifestat inclusiv cu proprii copii, adică nu puteam spune "nu" lor sau oricui altcuiva fără ca ei să înceteze să mă iubească. Am spus "da" când de fapt chiar simţeam că e "nu" şi, în consecinţă, mă umpleam de resentimente şi mă simţeam mai singur ca niciodată.
Nu ştiam cum să stabilesc limite şi eram îngrozit de faptul că dacă aş fi spus "nu", oamenii din jurul meu nu m-ar mai fi iubit.


Stiu acum că atunci când stabilesc limite, aceasta e o afirmare a valorii mele şi în cele mai multe cazuri sunt respectată şi iubită de acei oameni care-mi sunt cu adevărat prieteni. Inclusiv copiii au beneficiat de stabilirea limitelor cu ei şi mă respectă mai mult decât înainte. Am început să realizez că e foarte bine să fac ce e benefic pentru mine şi că asta nu e o ameninţare pentru niciuna dintre relaţiile mele.

ONE DAY AT A TIME . . .

Am învăţat că e benefic pentru mine să-mi definesc limitele cu cei pe care-i iubesc, ştiind că am stabilit aceste limite în dragoste şi prietenie şi nu în ostilitate şi că sunt o persoană care merită să fie iubită.

(sursa)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Contact 12 Pasi